Z MATEMATYKĄ NA ZIELONĄ SZKOŁĘ

Kategoria: Z życia szkoły

Dodano: środa 8 czerwca 2016 r.

print to pdf
  • wykop
  • nk
  • stumbleupon

W dniach 17-20 maja 2016 roku klasy 1b i 2b pojechały na zieloną szkołę do Szklarskiej Poręby.

Pierwszy dzień upłynął nam na zwiedzeniu Centrum Nauki i Techniki Explora Park w Wałbrzychu. Mogliśmy samodzielnie wykonać wiele eksperymentów i sprawdzić swoje umiejętności matematyczne. Pogłębiliśmy swoją wiedzę o sześcianie i dwunastościanie rombowym. Dowiedzieliśmy się, że to nie tylko wymysł starożytnych matematyków, ale funkcjonalna struktura z powodzeniem wykorzystywana przez przyrodę. Wieczór upłynął nam na składaniu z papieru poznanych brył.

W drugi dzień mieliśmy okazję podziwiać urokliwe zakątki Sudetów. Poznaliśmy prawie zapomnianą już historię ludu Walonów. W zachwyt wprawiła nas demonstracja procesu wyrobu szkła w domowej hucie. W rękach fachowca wszystko wydaje się takie proste! Jednak uformowanie prostego kwiatu to dla niedoświadczonych trudna sztuka. Hipnotyzujący okazał się Złoty Widok - cudowna panorama, której próżno szukać na wielkopolskich nizinach. Podobne wrażenie wywarł na nas wodospad Szklarki. Podczas wyprawy towarzyszył nam Tales. Nauczyliśmy się w jaki sposób można zmierzyć wysokość drzewa, latarni czy innych wysokich przedmiotów, wykorzystując własny cień, a także jak poradzić sobie w sytuacji kiedy nie ma słońca. Zdobywaliśmy wiedzę matematyczną poprzez doświadczenie i praktyczne działanie. Wieczorem czekała nas noc olimpijska, ale zamiast zawodów sportowych policzyliśmy zadania.

Trzeci dzień spędziliśmy wspinając się na najwyższy punkt naszej wycieczki, czyli schronisko znajdujące się na 1058 m n.p.m. Była to doskonała okazja do podziwiania roślinności gór Izerskich. ...I kolejna okazja do zrobienia świetnego zdjęcia! Wieczorem rozwiązywaliśmy matematyczne łamigłówki.

Czwartego dnia odwiedziliśmy nieczynną już kopalnię węgla w Wałbrzychu. Mieliśmy okazję obejrzeć sprzęt niezbędny do pracy górnika, ale także zeszliśmy do jedynego niezasypanego szybu. Przez całą wycieczkę towarzyszyły nam rozmaite konkursy takie jak: napisanie najlepszego wiersza lub piosenki o matematyce, czy na najczystszy pokój. Emocje sięgały zenitu, a teraz z niecierpliwością czekamy na wyniki!

Z wycieczki wróciliśmy niesamowicie zmęczeni, ale jeszcze bardziej zadowoleni!